söndag 18 mars 2018

Veckomatsedel v.12 (2018)

I morse vaknade jag upp till fågelkvitter och strålande solsken. Härligt! 😍 Det enda som saknas nu är värmen. Här är det just nu ca - 6 C. Trots snålblåst och minusgrader känner jag mig ändå frestad att ta en  uppfriskande långpromenad. Lite ljus och frisk luft är kanske precis vad jag behöver för att komma till rätta med de sömnbesvär som jag haft den senaste tiden. Jag ska bara skriva klart det här inlägget och sen åker nog termobyxorna på för en tur ut i kylan. Ha en riktigt bra dag! 😊

Måndag: Ostfyllda tortellini med dippmixröra är en enkel och snabblagad maträtt som får inleda denna vecka. Kokt broccoli, och kanske lite rivna morötter, fulländar det hela. 


Tisdag: Idag bjuds det på en fantastiskt smakrik middag i form av biffar med zucchini, quinoa och kikärtor serverade med lite råkost samt rostade rödbetor och en underbart god fetaostsås med paprika. Mums! 


Onsdag: Någon av familjens favoriträtter eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys.

Torsdag: Cajunkryddad soppa med bönor majs och potatis hjälper till att hålla värmen i vårvinterkylan. Nybakade baguetter smakar gott till den kryddiga soppan. 



Fredag: Om inte torsdagens soppa hjälpte dig att hålla värmen kanske en smarrig thaigryta med quorn och röd curry kan göra susen. Servera gärna grytan med jasminris eller nudlar. 


Helg: Veckan avslutas med en mycket god allt i ett gratäng bestående av fluffigt potatismos och en himmelsk linsröra. En fräsch (råkost)sallad passar perfekt till gratängen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.