söndag 4 mars 2018

Veckomatsedel v.10 (2018)

Under veckan som gått har jag påbörjat en grundkurs i smärthantering. Jag var lite orolig över om jag skulle kunna delta eller inte, på grund av min doftöverkänslighet, men både anordnarna och övriga deltagare har tagit otroligt mycket hänsyn till min sjukdom så det har gått över förväntan. Det är superkul att för ovanlighetens skull kunna träffa andra människor utan att få svårt att andas. Ett sådant hänsynstagande och vänligt bemötande är jag vanligtvis inte van vid, så jag känner mig verkligen jättetacksam 😍Jag hoppas att resterande kursdagar kommer att funka lika bra. 

Idag tänker jag, som vanlig, ta det ganska lugnt. Framåt eftermiddagen kommer vår äldsta dotter hit på besök. Det var ett tag sedan som hon var här, så det ska bli väldigt trevligt att träffa henne och höra vad hon har haft för sig sedan sist. Nu på förmiddagen ska jag lägga in bilder och skriva några inlägg här på bloggen. Innan jag gör det ska jag leverera den kommande veckans matsedel. Ha en riktigt bra dag! 😊

Måndag: Tortellini med rostad butternutpumpa är en härligt krämig lättlagad pastarätt. Servera gärna någon form av färska grönsaker till maten.  


Tisdag: Nordafrikansk rotfruktsgryta med aprikoser och saltinlagd citron serveras med couscous, hummus och en klick kall yoghurtsås med mynta. Fantastiska färger och smaker!


Onsdag: Någon av familjens favoriträtter eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys.

Torsdag: En mustig linssoppa smakar förträffligt bra tillsammans med ett supersmarrigt brytbröd med spenat och kronärtskocksdipp



Fredag: Bakad potatis med kryddig kikärtsröra och en kall currysås är en riktigt favorit. En klick smör, lite salt och riven ost, samt majskorn, hackad rödlök och en blandad (råkost)sallad kompletterar det hela. 


Helg: Bönbullar med champinjonsås och hasselbackspotatis blir en riktigt festlig helgmiddag, tillsammans med tillbehör som vinbärsgelé, kokt broccoli, pizzasallad, riven morot och squashröra.  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.