söndag 3 september 2017

Veckomatsedel v.36


September är en härlig tid tycker jag (så länge det inte regnar vill säga). Luften känns klar och ren och det kan fortfarande vara ganska varmt ute om dagarna. En perfekt tid att vara ute och pyssla i trädgården eller ge sig ut i naturen och vandra lite. Tyvärr har jag inte kunnat göra något av detta under veckan som gått eftersom jag har haft så ont i min fot. Nu känns det dock betydligt bättre och jag kan stå och gå igen utan några större problem 👍.

Idag står det inget speciellt på schemat, mer än att leverera en ny matsedel så klart, men efter den senaste veckans ofrivilliga stillasittande är jag vansinnig sugen på att ta en riktigt lång och skön promenad. Det är bäst att jag skyndar mig att skriva färdigt det här inlägget så att jag hinner ta den hett efterlängtade promenixen medan vädret tillåter. Ha en riktigt bra dag! 😊

Måndag: Veckan inleds med en smarrig paj utan botten med broccoli och rökt ost. Till detta smakar det bra med en saftig och god tomatsallad


Tisdag: Idag bjuds det på asiatiska smaker i form av en kanongod och snabblagad grönsaksgryta med curry och kokosmjölk. Servera gärna jasminris eller äggnudlar till den mumsiga grytan. 


Onsdag: Någon av familjens favoriträtter eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys.

Torsdag:  En färgsprakande morotssoppa med tomat och örter passar perfekt en mulen och kylslagen septemberdag. Till soppan kan det vara gott att servera mjuka och goda favoritfrallor med parmesantopping




Fredag: Istället för fredagens traditionella tacos kan det vara spännande att bjuda på denna underbart goda chilenska pumpagratäng. Den färggranna, smakrika skapelsen blir ännu godare serverad med kryddburkens texas-cajunsås och lite färska grönsaker. Mums!


Helg: Vi avslutar denna vecka med en kanongod helgmiddag bestående av cornflakespanerade quornfiléer med cajunkryddad ugnsstekt potatis och en kall sås. Servera gärna lite majskorn och färska grönsaker till maten. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.