söndag 28 maj 2017

Veckomatsedel v.22

Ännu en vecka har passerat i racerfart. Det är återigen söndag och därmed dags för en ny veckomatsedel här på bloggen. Idag, på mors dag, kommer våra barn hit för att fira sin kära mamma genom att äta mat, fika och umgås. Att få rå om mina ungar några timmar är nog den bästa present jag kan få 😍 (den näst bästa presenten är en bytta chokladglass 😜). Innan ungarna kommer tänkte jag förbereda middagsmaten och sedan passa på att gå ut i trädgården en stund och rensa lite ogräs eller gör något annat avkopplande. Det gäller att passa på att njuta av det fina vädret så länge det varar. Ha en riktigt bra dag! 

Måndag: Först ut är det en kanongod ugnspannkaka med soltorkade tomater och fetaost som till och med en pannkaksskeptiker som jag gillar. Till pannkakan passar det bra med kokt broccoli, rivna morötter, pizzasallad och squashröra


Tisdag: En lättlagad indonesisk kikärtsgryta smakar bra tillsammans med basmatiris och min godaste äppelchutney


Onsdag: Någon av familjens favoriträtter eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys.

Torsdag: Pasta med en supergod sås med morötter, champinjoner och ajvar. Serveras med riven ost och valfria grönsaker. 


Fredag: Mumsiga varma ostfyllda dubbelmackor, med stekt ägg, vita bönor och bbq-sås, serveras med en rejäl salladstallrik.


Helg: Veckan avslutas med dessa underbart goda marinerade quornfiléer (ugnssteks eller grillas) som serveras med dubbelbakad potatis och en fräsch sallad




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.